19 November 2010

Tips dan Panduan Temuduga Ke IPTA

Assalamualaikum,

Hari ini saya nak kongsi apa tu temuduga. Bukan temuduga kerja tapi temuduga ke IPTA (IPTS pun samalah jugak). Saya akan kongsikan pengetahuan saya tentang temuduga dan ini akan membantu adik-adik(yang baru nak ambil SPM tahun nie. Good Luck to junior-junior akak dekat SMKS), kakak-kakak, abang-abang (kepada Kak ikin yang nak ambil STPM tahun nie.I wish you good Luck. 4 flat ok.) dan yang sebagainya bagi menghadiri temuduga untuk masuk ke Universiti.

Bukan senang nak pergi temuduga nie. Kena ada persedian terlebih dahulu, tak boleh nak hentam kormo(betul ke aku eja nie) je. Dengan tips-tips yang saya sediakan ini, saya harap saya dapat membantu anda semua dalam memudahkan lagi dan menyediakan diri untuk menghadiri temuduga. Tapi tips nie lebih kepada pelajar Pelajar Lepasan SPM kerana al maklumlah saya pun baru habis SPM tahun lepas.

Lagi satu, maklumat ini saya perolehi daripada satu program yang saya ikuti dan maklumat ini sememangnya boleh dipercayai 110%. Jangan risau, InsyaAllah jika anda menggunakan tips-tips yang saya berikan anda pasti akan berjaya dalam temuduga yang bakal anda hadiri nanti kerana saya jugak pernah menghadiri temuduga dan Alhamdulillah, saya berjaya dengan izin Allah jugak(banyak pulak aku merepek). Baiklah disini saya akan berikan tipsnya (Rujuk Gambar) :

Senarai Semak Peribadi 










      Contoh Borang Penilaian Temuduga


Itu sahaja, semoga berjaya ye.


23 comments

December 27, 2012 at 3:50 PM

mkasih sudi kongsi

March 1, 2013 at 9:45 PM

Bagus tips ni akak! Tapi kan, saya takde sijil kokurikulum. Akibat dari selalu tak datang lah ni. Boleh masuk IPT jugak ke? Mula nak nervous!

April 2, 2013 at 9:06 PM

@Nabeel Fikree Sijil kokurikulum adik dapat waktu form 5. Jadi rajin-rajinkan lah diri adik untuk hadiri aktiviti koko.

Bukan tak boleh masuk, tapi kalau ada dan lebih baik, peluang itu tinggi sikit. Tengok result juga adik. InsyaAllah...nabeel boleh lah punya.

May 3, 2013 at 11:13 AM

sijil spm saya musnah sebab banjir~ yang tinggal cuma slip stpm saja....boleh tak?

May 3, 2013 at 11:14 AM

sijil spm saya rosak lepas banjir....yang ada skang slip stpm je...boleh ke?

December 14, 2013 at 10:34 PM

Thanks Kak, saya ni baru habis spm. Harap ia berguna untuk masuk universiti nanti. Doakan untuk saya ye kak. :)

December 14, 2013 at 10:36 PM

Thanks kak, Saya ni baru habis spm. Rasa nervous nak tengok result spm and nak masuk u pun ada. Saya harap post akak akan berguna untuk saya. Doakan saya ye kak. :)

December 14, 2013 at 10:43 PM

@mugiwara bane Boleh dapatkan semula sijil spm tu kalau tak silap saya. Cuba rujuk guru2 atau individu yang lebih mengetahui.

December 14, 2013 at 10:51 PM

@Ayuni Ezllyn InsyaAllah..moga dipermudahkan segala urusan adik ye. Semoga berjaya. ^___^

June 2, 2014 at 11:40 PM

terima kasih sangat untuk tips , pray for me ;]

March 4, 2015 at 2:41 PM

Terima kasih... byk2 akk...

March 4, 2015 at 2:41 PM

Terima kasih... byk2 akk...

March 22, 2016 at 3:26 PM

Thanks akak. Hari sabtu nanti saya ada interview. Doakan saya ye. :)

March 22, 2016 at 3:28 PM

Thanks akak. Hari sabtu nanti saya ada interview. Doakan saya berjaya ye. :)

March 24, 2016 at 7:48 PM

akak, kalau macam kita dapat surat tawaran dari kolej kolej and so on, the dia cakap ada interview, adakah interview dia sama mcm yang akak kasi tips tadi?

March 26, 2016 at 10:43 AM

Sama2 syg..good luck dear..semoga dipermudahkan oleh Allah segala urusan adik ;)

March 26, 2016 at 10:44 AM

Erm..flow dia sama je syg..adik boleh guna pakai juga tips ni. Good lucks dear..;)

March 26, 2016 at 10:44 AM

Erm..flow dia sama je syg..adik boleh guna pakai juga tips ni. Good lucks dear..;)

April 23, 2016 at 4:30 AM

slip pmr salinan semua dah musnah..sbb saya pindah rumah baru so bnde tu ntah kemana. Macam mana ni..mula la resah ni

April 23, 2016 at 4:33 AM

Sijil pmr upsr dah musnah..hilang.so mcm mana. Tpi dlm portal suh bawak spm je dia tulis..mula la resah ni

May 19, 2016 at 3:37 AM

Assalamualaikum akk, thanks share. Doakan saya berjaya interview untuk degree. Saya baru habis matrikulasi.

May 22, 2016 at 5:56 AM

Trima kasih.. Sgt membantu sy tuk pergi temuduga mggu depan.. 😊😊😊

Anonymous
January 18, 2017 at 1:10 AM

akak saya nak copy boleh?nanti senang nak buat rujukkan.Thanks sebab share. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome