14 January 2011

[Tutorial] Buang Post Divider


Assalamualaikum..Hai..Malasnya nak tulis panjang-panjang  jadi teruskan bertutorial bersama saya. hahahaha....Saya beloger yang sangat sangat pemalas.. Teruk betul. Oklah, mula-mula

1. Log in > Dashboard > Design > Edit Html

2. Tekan Ctrl+ F dan cari kod nie
.post {
3.Lepas tu scroll ke bawah dan anda akan jumpa kod nie
padding-left: 10px; 
padding-right: 10px;
margin:.5em 0 1.5em;
border-bottom:1px dotted $bordercolor;
padding-bottom:1.5em;
}
 4.Tukarkan yang warna merah tu pada angka 0.

contoh macam nie :
border-bottom:0px dotted $bordercolor;


5.Ok. dah siap boleh lah preview dan kalau tak ada error boleh lah save dengan safe. Dekat situ anda boleh nampak ada perubahan dekat bahgian post iaitu setiap post jadi macam satu kan.
Setakat ini dulu lah tutorial saya. Nanti saya ajar cara nak pisahkan setiap post jadi satu macam blog saya nie. Kalau nak letak divider pun boleh tapi nanti saya buat tutorial yang baru ye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome