09 April 2013

"Aku bagitahu mak aku"

Assalamualaikum...

Tadi waktu berjalan tiba-tiba terpandang budak-budak kecil duduk bermain sama-sama. Tiba-tiba entah apa sebab seorang budak perempuan menangis. Biasalah kan bila dah seorang menangis, yang lain pun buat muka gabra. Takut ler tu.

Lepas itu dengar, adik tu jerit "Aku bagitahu mak aku" dan dia lari laju-laju. Ke mana dia pergi saya tak tahu. Mungkin betul-betul mengadu dekat mak dia lah kot. hehe..kelakar lah. Teringat zaman kecil-kecil dulu. Kalau kita apa-apa hal mesti mengadu dekat mak kan.

Sikit-sikit gaduh, mak. Sikit-sikit sakit, mak. Semua mak. Jarang dengar "Aku bagitahu bapak aku". Ada kot tapi jarang dan lagi satu ayat yang paling kita takut, bila kita buat salah adalah ayat ni :

"Aku bagitahu mak aku"

Betul tak? Betul tak? hehe.. Kihkih..tahu takut. 


Kalau petang-petang ni kecil-kecil dulu, 24 jam merayap. Main getah lah, main blue black lah, main zirapancuit lah, polis santhree lah..haish..macam-macam nama. Mak dok berletiak, dok jerit-jerit pun kadang-kadang tak mau balik.


p/s : Bila dah tua dewasa ni mesti asyik teringat dekat zaman kanak-kanak. Zaman cinta monyet..ehh..tertiba je.  T___T


24 comments

April 6, 2013 at 2:44 PM

Hahaha. Eh tetiba je :P

April 6, 2013 at 2:59 PM

ahaha tu la kan... dah form 1 ni walaupun masih budak tapi takde dah ayat "bagitahu mak aku!" tu hehehe...

April 6, 2013 at 3:03 PM

hihi kalau dgr balik mcm lucu kan, berkuasa sghh si mak, tp ms dlu mmg tkut jgk kalau kn ugut die nk bgtau mak die. hihihi..

betul2 rinduu sgt ms kanak2 main xhengat doniaa.. bes gile, xyah pikir ape2 :)

April 6, 2013 at 3:43 PM

cakap je nak bagi tahu mak , lepas tu dah lupa nak bagi tahu...haha
terus jadi kawan semula lepas tu

April 6, 2013 at 4:31 PM

ha3.. aku bg tau mak kau!! ha3.. takut x? =P

ennncakkk! Kiyomi! Kiyomi!

dari segmen farah bubbles
http://tengkubutang.blogspot.com/2013/04/bubbly-associates-giveaway.html

done follow sini.. =)

April 6, 2013 at 4:31 PM

ha3.. aku bg tau mak kau!! ha3.. takut x? =P

ennncakkk! Kiyomi! Kiyomi!

dari segmen farah bubbles
http://tengkubutang.blogspot.com/2013/04/bubbly-associates-giveaway.html

done follow sini.. =)

Anonymous
April 6, 2013 at 6:28 PM

heee., ayat paling femes duluu.. suka pakai ayat nii bila kawan kacau lissa., haha xD ayat paling power ni.. bila cakap jea terus x daa orang kacau. hee

April 6, 2013 at 7:12 PM

Dulu mase kecik2 cik selalu cakap 'AKU TAU MAMAKU' hahahha...cakap belom lurus lg time tu...tu pon mcik cik selalu sakat cik.Samapi lah skrang dorg masih ingat2 lagi ayat tue..hahhaaa

April 6, 2013 at 9:26 PM

haha zmn kanak2 dulu mmg best kan??

April 6, 2013 at 11:11 PM

memang pun masa kecik selalu macam tu..
skit2 nak mak....

April 7, 2013 at 12:10 AM

hehee betul tu aini...kalau apa2 hal je mesti nak bagitau mak...haha

April 7, 2013 at 9:02 PM

Masa kecik akak suka main lompat2 getah tu..tp main sorg2 je..xder kawan..

April 8, 2013 at 10:32 AM

salam kenal bloggers. jemput join GA nina yeaa

April 8, 2013 at 1:44 PM

sonok baca entry ni,terimbau kembali zaman kanak2 sunquick..hahaha cml je baca entry ni..*pang,sya perasan n jauh dah berangan :)

April 8, 2013 at 5:04 PM

cinta monyet..ahahaha..ntah pape la kan.hahaha

April 8, 2013 at 7:27 PM

alahai bestnya zaman kecik2 dulu :)

April 8, 2013 at 8:52 PM

Masa tu kita nk bagitau mak kita garang macam singa..
Haaaa...jaga-jaga,, heee..
Dlm kes skrg aini, kadang2 anak yg bergaduh dah sejuk, dah bermain semula tapi emak2 pulak yg masih berperang sesama sendiri. Malah jadi batu api kat anak2." jgn kawan dengan dia"

April 9, 2013 at 12:36 PM

zaman cinta monyet? jeng jeng jeng..

April 9, 2013 at 2:50 PM

Rindu zaman kecil2 dulu ;D hee

April 10, 2013 at 8:57 AM

kannnn.. rindunyelah masa budak2 dulu.. walaupun cakap "aku bagitau mak aku" sebenarnye taklah cakap pun.. hehe..

Zaman skang game tu semua dah tak ada, even budak-budak kat kg zaman skang pun dah tak main sgt game mcm tu.. rindunye nak main tengteng, rondes, main getah.. Dah besar anak mak rupenye.. hehe

April 10, 2013 at 5:43 PM

hehe betul sgt2.. kadang2 mak dulu pun buat loyar buruk jugak "mak bagitau atok mak (nenek) yg kamu buli mak" :D

April 10, 2013 at 6:40 PM

hahaha..betul tu dear..ape2 hal msti crik mak jugak kan..sbb mak yg lebih rapat ngn kite kan..hihi

April 11, 2013 at 12:02 PM

haha!! betul tu aini.
lagi 1 ayat yg agak menakutkan masa kecik, "aku taknak kawan kau!"
hahaha!!!

April 12, 2013 at 12:19 AM

rindunya zaman tu kan.. berlalu sungguh cepat.. budak zaman sekarang dah tak takut dah kalau dgr ayat camtu.. silap2 gertak kita balik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome