30 April 2013

Follow kemudian unfollow

Assalamualaikum...

Follow kemudian unfollow. Tak kisah pun sebabnya bukan saya paksa untuk sesiapa follow blog saya. Atau mungkin juga saya "terpaksa" dan memaksa blogger-blogger men"follow" blog saya sebab join GA mahupun segmen yang saya buat atau saya sponsor. Nak tak nak memang kena follow kan..hehe..Itu memang satu pemaksaan. hehe. Selain daripada itu, memang saya tak paksa. Terpulanglah sama ada nak follow atau tidak.

Kalau saya, saya follow memang atas kehendak sendiri. Kalau saya suka dan tergoda nak baca blog itu, memang saya terus follow dan bookmark untuk pembacaan dikemudian hari. Saya mengejar dan mencari pembaca setia bukan follower, kadang-kadang follower ramai tapi blog sunyi, bosan juga kan. Kalau nak follow, followlah seikhlas hati ye. sobsobs.

Pada yang follow saya dan minta saya follow balik, maaf ye...belum berkesempatan nak follow balik blog anda. Terutama yang tinggalkan link blog di Cbox, saya memang tak layan, bukan sebab sombong dan sebagainya tapi kebanyakannya banyak SPAM. Saya malas nak layan dan saya rasa, saya nak buang Cbox itu sebab macam tak berfungsi sangat. Kalau tinggalkan komen anda di kotak komen,  insyaAllah, saya balas jejak anda.

Adakah patut saya hapuskan Cbox itu? hehe..

Oh ye..buat masa sekarang, blogwalking ke blog-blog anda tergendala seketika sebab  broadband ini speednya terlalu laju, mengalahkan kelajuan cahaya ye. T___T


p/s: Haishh..Tak ada mood..hehe..

21 comments

April 30, 2013 at 6:46 PM

tak perlu followers ramai kalau blog kita sunyi sepi.. baik cari blogger yg boleh jadi kawan dunia akhirat kan? :)

April 30, 2013 at 6:47 PM

Wah bestnya tenet laju. Hmm ntahlah terpulang bg akak nk buang ke tak cbox tu. Hee

April 30, 2013 at 6:58 PM

Sama lah dgn saya, cbox tu mcm tak berfungsi sgt. Spam ja lebih, rasa macam nak buang je cbox hehe terpulang kpd akak lah nak buang atau letak kat situ je :)

April 30, 2013 at 7:01 PM

heheheehe :) follow jangan follow :)

Anonymous
April 30, 2013 at 7:08 PM

ye..kathy pun selalu terkena sis..heran jugak nape dorg main2 macam tu..ye,kadang2 cbox tu selalu di salah gunakan juga..kalau sudi jom join segmen kathy
http://coretanhatikathy.blogspot.com/2013/04/segmen-kathy-mencari-bloglist-mei-ogos.html

April 30, 2013 at 7:11 PM

la...biasa lah tu dik..hihi...orang bila suka follow..tak suka unfollow..hihi

April 30, 2013 at 7:16 PM

betol tu..sokong akak...yg penting readers..bukan followers kan :)

April 30, 2013 at 7:42 PM

tak payah kut, padam. sebab mana tahu ada tag kan? tp dari kak aini jgk. :P

April 30, 2013 at 7:47 PM

Macam-macam ragam dunia sekarang Aini.. Ada juga kena macam tu, nak blogwalking tapi link says.. boleh kan jangan guna cara kotor, wan juga berpendapat macam Aini.. Apa yang Aini cakap tu betul, kita perlukan readers bukan followers..

April 30, 2013 at 7:47 PM

tak suka orang spam Cbox.. kadang2 rasa nak buang gak :/

April 30, 2013 at 8:43 PM

dina pon macam tu jugak . bukan followers yang dina kejar . sebab kalau beribu-riban followers tapi blog sunyi pon tak best jugak kan ? rase sepi je . bukan harap komen banyak . tapi mengharapkan ade TEMAN .

#buang Cbox boleh je . nanti kalau ade orang nak tanye something, diorang akan komen kat entri akak . bertambah kan komen hehe . *idea tak bernas*

April 30, 2013 at 9:45 PM

kak ruha pun sama macam aini...
"jangan paksa saya untuk follow blog anda"
tak kisah kalau orang cop kak ruha sombong...
pembaca setia lagi penting dari followers...

mengalahkan kelajuan cahaya ye... ;P

May 1, 2013 at 1:23 AM

haha tu mmg satu benda yg harus dibincangkan jugak tu....apakah nilai follow itu sebenarnya? rasa nak buat satu entri la pasal benda ni...hehe

May 1, 2013 at 1:26 AM

ops lupa nak cakap rasanya cbox tu biar je kat situ....apa2 pun terpulang lah....

May 1, 2013 at 3:56 AM

cbox tu okey je... tak perlu la nak hapuskan ya ain :)

May 1, 2013 at 5:08 PM

akak pun tgh pikir nak buang shoutbox tu... pasal follower yang unfollow tu akak pun tak kisah... akak tak pernah paksa pun sapa2 utk follow blog akak.. hehehe

May 2, 2013 at 10:23 PM

xpe Aini..dlm seribu follower tu mst ade 1/3 yg btol2 follow kan?? Sy pon xkesah psl nk kumpul follower sgt..yg penting enjoy ngn blog sndri!!! yuuhuuu <3

May 2, 2013 at 11:19 PM

betul tu. followers banyak tapi x ramai yang singgah baca blog huhu.

May 3, 2013 at 5:40 PM

bilangan x penting . yg pnting reader kan x gitu? :D

May 3, 2013 at 10:44 PM

Akak kalau dah follow xsempat dh nk unfollow balik..kwkwkwang.. kecuali blog yg xterupdate 5TAHUN!

May 13, 2013 at 9:21 AM

xmo... jangan buang CBox.. tapi akak selalu dapat spam jugak sejak dua menjak ni.... xtau la.. rasa page akak xde iklan, ramaii yg kata klik hishop akak. ngehngeh. i dont under-setand. =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome