28 September 2012

Belog Gua Masuk Remaja..


Assalamualaikum, semua..

Baca tak tajuk dekat atas tu?????? Bacakan.. 
Terkejut gua bila ada orang pm gua, yang belog gua ini masuk remaja..

psstt #

 Member Gua : Wey..aini kau dah beli belum majalah remaja untuk bulan nie.
Gua : Tak pun, tak ada masa nak beli..busy..busy you know..I totally busy this month.  Kepala hotak kamu..
Member Gua : Laaa, kau tak beli lagi ke? Patutlah pun..kalau tak, kau mesti kerek punyalah. Maklumlah retis.
Gua : Haaaa..retis? ulat apa tu? yang aku tahu petis je, ala yang orang kedah makan sekali dengan laksa tu.
Member Gua : Aku nak kata kau bengap, kau marah..Retis pun tak tahu ka? Retis tu panggilan untuk blogger yang masuk majalah dan jadi artis..haiyaaa..
Gua : Majalah?? majalah mende kau ini?
Member Gua : Nie yang rasa nak bagi penumbuk nie..majalah remaja lah ngek.
Gua : Ohh..Kenapa?
Member Gua: Cepatlah kau pergi beli remaja untuk bulan nie punya. Kalau kau beli kau mesti tak kan menyesal.
Gua : Laahhh, kenapa?
Member Gua : Ahh, susah sangat..ada kau dalam remaja tu..
Gua : What???Cincaaaa..alamak keluar korea aku..betul ke wey??
Member Gua : Angkat kening, angkat bahu..Tangan di dada mata ke atas. 
Gua : Kau. biar betik, duku, langsat, cempedak..takkan nangka dah tukar jadi betik...

Aku pun dengan pantas, tergedik-gedik mengayuh basikal tua untuk ke kedai yang berdekatan bagi mendapatkan majalah..Waahhh..akhirnya dapat juga majalah ini..nasib baik tak sold out lagi. 
Aku pun dengan pantas menyelak halaman blogspot dengan rakusnya  dan tidak mempedulikan muka Marsha Londoh yang tersengih-sengih memandang ke arah aku...ehh, sorry ehh Marsah Londoh..gua beli majalah ini sebab nak tengok gua masuk magecin bukan lu.

dan

dan

Gua bukalah muka surat 113, dan gua tengok


dan


ini adalah majalah remaja keluaran 1 oktober.

dan

dan

ternyata ternyata ternyata ternyata semua itu adalah dusta belaka...member gua kencing sama gua. Biadap kau peah..Kau telah menjatuhkan air muka gua yang suci ini.  huhh..berengus aku.. Huwaaa..aku tak masuk pun dalam remaja ini..huh, sedih gua, baru nak berangan nak jadi retis...Aku menangis sepuas-puasnya..Menangis dan menangis dan hampir menangis macam orang gila. Tiba-tiba aku terkejut...tersentak..Rupa-rupanya menangis sorang-sorang, aku bermimpi di setengah tengah petang hari.

Haaa..the moral of value is jangan tidur waktu asar kerana anda dengan mudahnya mendapat penyakit gila. Ini adalah kebenaran. Tapi cerita yang diatas adalah kepalsuan semata-mata. Hal ini berlaku kerana tak ada idea nak tulis apa, jadi saya merepek makan kerepek. hahaha...

 berangan nak jadi retis ke mak cik..aihhh..tak lah..tak mau ehh..bikin panas saja..Tak layak nak masuk dan tak pernah rasa nak masuk pun sebab dah tau tak layak..kuang-kuang-kuang-kuang..

Terima kasih kerana sudi membaca karangan pendek ini.. Siapa ada beli remaja bulan ini, mari kongsi  link blogspot mana yang masuk majalah? Yang penting bukan belog gua.


entry ini tiada kaitan dengan mana-mana ayam atau itik..harap maklum.

p/s I: rasa-rasa lu orang, gua ini boleh jadi penulis skrip tak? T___T
p/s II : Testing guna...gua...lu..best juga.
p/s III : Nak tahu macam mana nak masuk dalam Majalah remaja tak?

7 comments

Anonymous
September 29, 2012 at 12:07 PM

retiss haha

September 29, 2012 at 12:33 PM

hahahahahah. lawak laaa cik aini neh huhuhuhu

September 29, 2012 at 12:34 PM

@D i n

nak jadi retis juga ke?hehe.

September 29, 2012 at 12:39 PM

@Sue PeLik

Hehe, cik sue tak mau jadi retis ke? Saya jadi petis jelah.. :)

October 9, 2012 at 7:03 PM

La..ingtkn cite btl td rupany mmpi je d siang hri tp xmsthl akn jd knytn 1ary nti,,kn,kn,kn???

October 9, 2012 at 9:45 PM

@Izzah Norlizah
Hehehe..amin Ya Rabbal Alamin..tapi tak layak dan saya pun tak nak kot..susah jadi famous nie..haha.. ^___^

February 10, 2013 at 12:30 AM

Bulan September 2012 kan? Haaa tepat! Saya terpilih tuk jadi retissss! HAHAHA. Apakah? Btw, cerita d atas memang lawak :D


http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/528109_435577326483659_64018563_n.jpg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome