30 September 2012

Cover Malu!!!


Asslamualaikum dan selamat pagi semua...

Tajuk hari ini adalah cover malu

Anda semua mesti pernah mengalami, satu keadaan yang amat memalu kan kan kan..tipulah kalau tak ada. Saya pun adalah...ingat lagi tak tahu kenapa hari itu jadi macam tak betul sikit. Macam mamai pun ada. Macam orang tak betul pun....ada. Banyak no tak betulnya.

Al Kisahnya begini...

Kisah ini terjadi bila aku dari rumah nak balik ke kampus. Tak tahu kenapa rasa penat plus mengantuk gila. Badan rasa lesu je, mungkin tak sampai hati nak balik kot..hehehe..kemudian lepas beli tiket LRT, aku jalan lah melepasi lorong-lorong kecil dengan meletakkan token di tempat sepatutnya. 

Lepas tu, aku berjalan macam patung tak bernyawa..patung memang tak bernyawa pun kan? Ok, whatever..


Aku jalan menuju ke tangga bergerak-gerak atau escalator..lalu terus menjejakkan kaki ku ke atas tangga tersebut..dan membiarkan ianya berjalan membawa aku ke tingkat atas..........tapi yang peliknya kenapa tangga ini tak naik-naik..aku pelik, aku hairan....

Aku rasa macam jantung aku  nak aku meletup. Sakit dada aku, rasa macam nak menangis, kenapa tangga ini tak nak naik.....naiklah..ehhh, kenapa tangga ini macam pelik..kenapa dengan tangga ini??Kenapa? Kenapa??Kenapa?

Sedih gila kot..serius nak mengalir air mata darah aku  bila tengok tangga ini menurun..hahaha..bayangkan, kalau anda naik escalator yang tangganya menurun?? Macam juga kalau kita mendayung perahu berlawan arus..Tak ke seksa...

Sengsara aku, nak lepaskan diri daripada tangga itu.. Aku rasa macam duduk atas alat senaman Kawasaki je..Alah, alat senaman yang lari-lari anak tu..

Ohh.....TIDAK............ malunyaaaaaaaaaaaaa aku, rasa panas gila muka, dah terbakar dah rasanya.

Aku pandangan kiri kanan, aku tengok tak ada orang.Huh...lega nasib baik hari ini tak ramai orang....Ku pandang belakang pula,

Cakkk......

Ada seorang lelaki dan seorang perempuan, couple..turun dari escalator belakang.. 

Wahh..bravo broooo...Terbaiklah.....Aku nak menyorok tapi tak boleh, lalu aku buatlah muka selamba buat-buat cari arah kononnya..Nak cover malu.


Ahhh, tipu..itu semua tipu belaka..aku buat muka sememeh..muka merah padam, dahi berkerut..uhh..serius rasa nak sumbat kepala aku dalam beg. Ya Allah, malunya.

Aku nampak lelaki itu tutup-tutup mulut..eleh tahan ketawa lah tu..huwaaaa..malunya..yang perempuan tu buat dono je..aku tak tahulah sebelum aku berpaling ke arah diorang,diorang berdua telah ketawa berdekah-dekah.

Aku tak tahan..Malu..malu...malu....malu....malu..

Macam mana perkara ini boleh berlaku, sedangkan setiap hari aku naik LRT dekat situ. Aku pelik?? Sejak bila escalator tu berubah arah..aku jadi blank..Jadi Mong.. Ke aku yang tak betul.

 Ah, dalam otak aku, sepanjang perjalanan duduk dalam bas, aku dok fikir benda ini je. Malu....malu...malu..sambil hentak-hentak kaki. Rasa macam nak tendang dinding, hantuk kepada dekat dinding sebab malu yang teramat sangat.



Nak jerit AKU MALUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU..

Dan disebabkan perkara itu kalau aku naik LRT mesti aku takut-takut..takut salah naik lagi..jadi sebelum naik, aku akan pastikan escalator tu bergerak ke arah mana..ke atas ke bawah..Turun ke naik..hahaha..tak mahu dah perkara itu berulang kembali. Rasa itu lah perkara yang paling malu pernah jadi dekat aku.

Nampak macam orang bodoh je, time tu.
Apa-apa pun pengajaran, jangan nak lemah longlai sangatlah ye ketika berjalan..lagi-lagi bila kau sorang-sorang..

Jom kongsi cara macam mana nak cover malu.

p/s : Kalau kamu jadi saya, kamu malu tak? T___T. Nak buat apa ye bila malu??

9 comments

Anonymous
September 30, 2012 at 12:51 PM

silap nek ekelator (betui ka aku eja ni) aku lagi teruk masa nak ambik moto kat tempat parking boleh pulak aku silap nek moto haha

September 30, 2012 at 12:55 PM

@D i n

hahaha...ye ke? awak naik je kan tapi tak bawa lagi..

September 30, 2012 at 1:23 PM

alamak, ciannnyer.. mmg sgt malu.. heehehe

September 30, 2012 at 6:23 PM

okeh le tu..kihkihkih...:P

October 1, 2012 at 11:40 AM

huhu...serius malu~~

nak buat camne kalau ttbe ada satu hari tu kita jadi ngeng sebentar...huhu

October 3, 2012 at 7:19 AM

@Nur Atiqah Mohd Zaki

hehehe..malu kan..sabar je lah.

October 3, 2012 at 7:19 AM

@shieyda shahida idris
kihkih..

October 3, 2012 at 7:20 AM

@IQ = Iez Qis

tu lah..ngeng pula time tu..nasib baik 2 orang je nmpk..

November 17, 2012 at 1:54 PM

hikhik!!! len kali jgn jadi patung xbernyawa ye..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome