24 September 2012

Software : Cara buang (Remove Windows Not Genuine)


Assalamualaikum..

Sumber Gambar.


Post kali ini pasal windows not genuine. Selalunya benda ini akan berlaku selepas kita format laptop. Kalau anda nak tahu windows anda genuine atau tak pergi dekat Computer  click pada tab System Properties. Nanti dekat situ dia ada tulis Product ID di bawah Windows activation itu ye.

Lagi satu, tiba-tiba background anda jadi hitam legam kan, hahaha dan bila kita letak background lepas shoutdown hilang balik background itu kan kan..dan lagi satu asyik ada box yang suruh active product je kan. Serabut lah kan, dah tu buruk ada tulis dekat bawah tulis this windows not genuine.

Sumber Gambar

Benda ini lah jadi dekat saya untuk pertama kalinya bila format laptop dekat kedai Bandar U, Seri Iskandar, Perak. Dulu kalau format dekat Pahang tak jadi apa pun. Orang ini tak reti format ke, tension den.

Selepas itu saya cubalah cari dekat internet, macam mana nak buang benda ini, dan jumpalah RemoveWAT ini. Dan cubalah, tapi malangnya tak menjadi pada laptop saya. Ada tak sesiapa yang guna RemoveWAT ini menjadi? Ke den je yang tak reti nak buat. Nak guna, try lah download sini : RemoveWAT.

Lepas itu tengoklah ada cara nak buang benda ini secara manual,guna command prompt, tapi  malas nak cuba takut makin ranap laptop aku ini dahlah laptop itu adalah laptop kesayangan den. Laptop first kot, arwah ayah beli. Kau nak cakap sekarang kau guna laptop baru kan..hahaha, motif dia yang sebenarnya. Tapi Laptop itu masih saya guna, ada dekat rumah..Sayang sangatlah, 5 tahun dah guna, kini baru dia tak betul sikit namun dia tetap yang terbaik.

Perasan tak? Saya banyak membebel berbanding beritahu kamu-kamu semua macam mana nak hilangkan benda tu dengan cara paling mudah...kan kan..Mari sini kita download  Activation Windows 7. Windows 7 sahaja ye, windows lain den tak pernah cuba, kalau nak tahu boleh ke tak guna untuk windows lain silalah download dan cuba. Kalau tak cuba mana tahu kan.

Ini linknya :
Saiz: 3.37MB

Deleted because of copyright. Sorry but i will try to upload it again.

Cara guna dia senang je. Tengoklah dekat situ ye. Main tekan-tekan je pun. Tak rosak aihhh..kalau rosak? di bawah tanggungjawab sendiri ye. T___T. Takkanlah. Kalau ada apa-apa masalah, tak tahu ke nak guna sila beritahu saya ye.

Selamat Mencuba.

Perhatian: Post ini hanya untuk tujuan pendidikan sahaja. Sebarang risiko mengenai hak cipta dan sebagainya adalah di bawah tanggungjawab anda. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome