05 March 2013

Nama Sama

Assalamualaikum...

Nama saya nama tak unik lagi..hehe .Banyak sungguh nama yang sama macam saya, yang boleh di bezakan nama ayahnya sahaja. Waktu mula-mula masuk tingkatan 1, saya jumpa 2 orang budak perempuan yang namanya memang sebiji dan seketul nama Nurul Aini.

Mula-mula jumpa.. Apa nama awak? Nurul Aini..

Apa? Sekali lagi? Nurul Aini?

Dia buat muka terkejut. Ingatkan kenapa, rupanya nama kami sama. Mesti ada yang cakap, tak heran pun kan..hehe.


Seorang Nurul Aini binti Zahid (kawan baik saya dunia akhirat ni), seorang lagi Nurul Aini binti Abu Bakar. Tingkatan 3, ditambah lagi seorang Aini. Nur Aini binti Zainol. Tingkatan 5, pergi satu kem seluruh anak Pahang, jumpa seorang lagi Nurul Aini. kemudian Aini Zin. Alahai, nak senarai banyak sungguh nama Nurul Aini ni.

Selalu tertukar orang, jadi di sebabkan saya satu kelas dengan Nurul Aini juga, maka saya jadilah Aini Zakaria, dan kawan saya Aini Zahid. Bukan Sharifah Aini ye. Tak suka..hehe.

Pernah tanya umi.

"Umi, kenapa letak nama saya Nurul Aini?"

Nama itu banyak orang guna. Saya sedih..hehe. Umi cakap, umi tak tahu pula ramai orang nak guna nama tu. hehe..Saya tak matang lagi time tanya tu. Ada juga Atuk dan nenek yang beri nama. Kadang-kadang nama-nama yang pelik pun ada. Jadi saya bersyukur sangat, umi letak nama yang elok ni.

Ada tak orang yang sama nama sebiji dan seketul macam anda? Nama ayah pun? Nama saya memang ramai yang guna..maklumlah famous sangat..ahak..nak muntah dengar.


p/s: Seronok, jumpa orang yang namanya sama, sebab kami mesti jadi rapat walaupun baru kenal dan sekepala juga. hehe.

16 comments

March 5, 2013 at 3:34 PM

tak pernah jumpe lagi nama sama..

March 5, 2013 at 3:36 PM

pernah..hehehe..tp slalu nama ayah xsama sbb nama ayah mun unik..

March 5, 2013 at 4:15 PM

kalau nama seketul macam kakak tu... Farah...memang melambak2 ler... tapi kalau ikut betul2 ejaan Farah Waheda...memang rare...ekekekeke...

March 5, 2013 at 4:21 PM

kalu ramai org guna nama yg sama maknanyer nama itu memberi maksud yg sangat bagus.tak tau lak maksudnya apa...he he

March 5, 2013 at 4:58 PM

nama ayah akak sama ngan nama kwn 1 skolah, time tu die slalu ckp yg akak ni anak die hihi..
skang ni bila jmpa die, msti die ckp jgn buat2 x ingat nama die sape, maklum la dh besa pnjg ni mne nk ingt sume kengkawan skolah..

March 5, 2013 at 5:02 PM

Dalam kelas ada nama sama jugak, Alia Laila dengan Nur Alia. Bila cikgu suruh jawab soalan, mesti kami saling berpandangan xD

Alia mana ni cikgu ? Hahaha

March 5, 2013 at 5:07 PM

penah jugak jumpe nama sama. add dlm muka buku.

March 5, 2013 at 5:18 PM

kte pun pernah jumpa. Tapi bila tulis mesti lain. Budak tu nama dia Rashidah, kte pulak Rasyidah. Hehehe :)

March 5, 2013 at 5:28 PM

bila jumpe org yg nama sme ngan kite..janggal giler kowt nak pnggil nama dia..haha..mcm pelik jew pggil name sendiri..hehe

March 5, 2013 at 5:46 PM

bkn x unik, mmg famous, hehe akk pn rmai kwn nm aini. mksd nm nurul aini pn kemain sedapnya, cahaya mataku, haa kn special tu. hehe. akak xpernah lak jmpa yg sma sbijik, ala2 ade la hehi

March 5, 2013 at 6:05 PM

Nama saya pon ramai yang guna. Universal. orang Inggeris guna, orang arab pun ada..dan saya ni pulak wakil orang melayunye.

Hai, nama saya SARAH :)
Salam perkenalan~

March 5, 2013 at 6:12 PM

hehehehe...cer sep sikit.. much love you, senior!

March 5, 2013 at 7:21 PM

mmg ramai yg nama nurul aini ni...hehe...tapi tak kisah la nama sama asalkan nombor chassis lain...:P

March 5, 2013 at 10:53 PM

nama NINI sama dengan NORAH JONES...hahaha

March 6, 2013 at 12:16 PM

akk dulu time sekolah pun rmai kawan nama aini..yang beza nya, kena pnggil nama ayh nya sekali..
kalau nama macam akk ni tak glamer..
nur syamimi.. susah nak jumpa..masa sekolah sampai form 5, tak dgr pula yng nma sama.kalau ada pun sorang je..hehe

March 7, 2013 at 12:41 PM

kawan akak ade nuruk aini, pon orang pahang. haha.

akak pernah google, ade orang sama nama dengan akak cuma tak kenal.

waktu matrik dulu, satu kelas ade sorg nama maizatul jugak. cuma dia maizatul nadhirah, akak maizatul asnida.. dua dua pnggil mai. dan dua dua best friend dunia akhirat.

Alhamdulillah. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome