26 January 2013

Domain .my ada masalah ke?

Assalamualaikum...

Saya tak tahu sama ada, orang lain juga mengalami masalah yang sama seperti saya. Tapi hari ni, saya nak buka blog saya tak keluar tapi keluar benda macam ini sahaja.


Saya pelik, saya clear cache. Still masih sama keadaannya. Saya geram sebab tak dapat buka blog. What happen sebenarnya? haha..bahasa rojak dah. Kemudian, try dekat laptop adik, sebab ingat mungkin cuma browser saya je yang bengong. Tapi bila buka still keluar benda yang sama.

Nak buka blog lain pun tak boleh, yang peliknya, blog yang guna blogspot boleh buka, tak ada masalah, bila nak buka blog guna domain .my keluar benda yang sama.


Saya try buka blog cikgu ma, timi, didiey semua jadi macam kat atas. Try buang domain .my dari blog, buka boleh pula..Rupanya memang domain .my ada sikit masalah berkaitan dengan DNS. Grr...puas fikir, kenapa tak boleh buka blog.

Dekat bahagian announcement asianhost ada beritahu pasal benda ni. 



Mood memang tengah melelong je ni. Nak buat macam mana kan..semua benda kena upgrade ke peringkat yang lebih baik. 



p/s: Tulis entry ni, bukan ada orang boleh baca pun..hehe..news feed pun tak keluar. Serabut. Kalau keluar tu pun sebab buang domain .my tu sekejap..hehe.


7 comments

January 27, 2013 at 2:33 AM

patut la ramai yg update pasal masalah .my ni hehe :)

January 27, 2013 at 8:33 AM

http://www.paly.my/2013/01/penerangan-simple-tentang-blog.html

:)

January 27, 2013 at 10:57 AM

akak, guna je tutorial yg dia bg tu.
asiahost ade upgrade something kot.

http://www.youtube.com/watch?v=1PKlQyAezrs

January 27, 2013 at 2:51 PM

dah ok kot domain...cuba tukar balik...

January 27, 2013 at 3:57 PM

Saya dh tuka DNS...
dh boleh masuk dh...
terima kasih ye bagi tau tentang tuka DNS tu ^_^

January 27, 2013 at 9:24 PM

Saya ada dapat domain percuma .my ni. Tapi tak apply lagi sebab takut UV hilang. Hehee

January 29, 2013 at 9:52 PM

haha mmg baadmood kaaann .. adoi merajuk2 :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome