07 February 2013

Jodohku Online?

Assalamualaikum...

Sekarang semua dah online. Mana ada surat-surat dah. Kedai online, bookstore online, dan macam-macam lah lagi. Dunia makin maju, makin banyak perkembangan. Baguslah kan, pembangunan ke arah yang positif.

Cakap pasal online ini, hari itu ada, terbaca status kawan dekat facebook, dia ada tulis yang dia tersenyum bila lihat ada page yang membantu sesiapa sahaja yang ingin mencari jodoh secara online. Saya pun, teruja nak pergi tengok.

Tengok-tengok...waaa..memang wujudlah dan aktif. hahahaha..saya ketawa. Bukan ketawa apa, ketawa sebab macam tak percaya, ingatkan sekadar main-main tapi betul-betul. Sungguh terpaku.

Dekat situ, ada di sertakan gambar
Nama:
Umur:
Berat:
Tinggi:
Pekerjaan:
Agama:
Keturunan:
Email/Facebook:

Hehehe..berminat ke? Boleh je hantar detail itu pada admin page ini dan juga ini. Tak salah pun guna cara ini untuk cari jodoh. Mana tahu kalau memang dah ditentukan jodoh anda dekat situ, macam lagu Najwa Latif, Cinta Di Muka Buku. Ada juga yang kata, tak malu ke, tak laku sangat ke? dan macam-macam lagi pandangan negatif, tak kurang juga yang beri semangat dan sokongan.

Sememangnya Allah telah menetapkan jodoh masing-masing, walhal sebelum kita lahir lagi, tapi ianya tak datang bergolek, kena ada usaha. Misalnya, ambil ibu bapa kita jadi orang tengah.

Saya jeling-jeling juga kot-kot ada yang berkenan..Opsss..hehe. Rasanya dah ramai yang berkenalan melalui facebook berjaya sampai ke jinjang pelamin. Abang roomate saya. Roomate saya cerita, abang dia ni jumpa akak ipar nya di Facebook, berkenalan dalam 3-6 bulan kemudian nikah. Menikah pertengahan tahun 2011 kalau tak silap dan baru sahaja menerima cahaya mata.. MasyaAllah, indahkan aturan Allah. Dah jodoh abang dia kan.

Tapi kalau buat cara ni lebih unik kan. Kalau tak berkenan, reject awal-awal, tak payah lah nak mengada pergi pm segala bagai. hehe..tak susah pun. Ke susah?


p/s: nak tak berkenalan dengan saya? Hantar email dekat sini ye jalan_jalanmasuklongkang@rocketmail.com. Okay, done. Nanti saya balas. T____T Ehh..esok balik rumah..cuti..cuti. ^___^


Auto Post.


11 comments

February 7, 2013 at 10:05 PM

kalau akk, akk tak berani sngt..hehe..eh, baru cdng nk tulis story pasal jdoh..hehehe..insyaAllah esok la tulis..cuma lain skit citenya.. :)

February 7, 2013 at 10:12 PM

cinta cyber ni hehe. mdhn sy bertemu jodoh yg baik.. dan awk juga ^^

http://nurfaezahabdullah1712.blogspot.com/

February 7, 2013 at 10:15 PM

kalau dah berkenan..buat apa amik masa lama-lama kan..tapi yela...kena selidik jugak bakal suami/isteri tu... :)

February 7, 2013 at 10:18 PM

ecece macam tu sekali..sama macam kawan sya aw..dia kenal ngn laki ni 2,3 bulan,lps tu lelaki tu ajak kawen n antr rmbgn..syukur lelaki tu pun islamic n blh membimbing..kwn sya tu pun bgs laa..kenal dari fb jer.sebaya sya kut 22..:)dah nk msk 2 thun kawen..

ahemm sya kenl buah hati sya pun dari friendster,dah 3 thun lbh sama..hehe moga kekal sampai ke jinjang pelamin juga la..Insya Allah,kalau di Izinkan Allah..sya merancng,Allah tentukan.:)Amin.

February 7, 2013 at 10:54 PM

amboi3..haha..boleh try ni

February 7, 2013 at 10:56 PM

ok dah register...haha..:P

February 8, 2013 at 2:34 AM

Kak Mimie : Saya pun tak berani..hehe..cakap je besar. Waa..macam best, ceritalah kak, tak sabar nak baca.

Nurfaezah : Hehe..amin, untuk faezah juga.
^____^

Kak Nieyxzha : Betul..kena selidik juga.

Sya Chot : Waaa..ye ke? Alhamdulillah, dah memang jodoh dia. Tak sangka sya dengan dia pun jumpa di alam maya. Wah..menarik tu. heee.. ^___^ InsyaAllah, semoga ke jinjang pelamin.

Luqman : Errr..hehe.

Nabiela : hehe..bukan saya ye. Nak cuba ke? hehe, boleh je.

Hatimi : Dah register kat fb ke? Waa.. tahniah2. :P

February 9, 2013 at 8:16 PM

kalau dulu , ada ruangan kenalan dalam buku . sekarang cara macam ni pulak . hehe . akak try la . kalau ada yg sangkut , bgtau bella ok . hihi

February 10, 2013 at 10:40 PM

owh.. alahai.. terus kita pergi terjah!

adalah.. hehhheh :)

February 15, 2013 at 2:45 AM

unik2 sgt unik.. hehe betul2 akak setuju kalau dh tertulis jodohnya di situ kan :) yang penting usaha dalam trek yg betul ^^
*psstt eh tgk alamat emel awk trus xjd nak berkenalan :P

February 20, 2013 at 12:54 PM

haha. siyesly? actually kat UIA ade tau program cari jodoh.. macam dalam tv tu.. err.. xtau la tv mana kan. haha..

tak pe, yg penting usaha.. tak salah pon. dari duk tunggu tak sampai2 jdoh kan..

sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian?? hehe. *wink*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome