22 February 2013

Orangnya baik, tapi cakapnya straight.

Assalamualaikum...

Hehehe..baca tajuk dekat atas tu ada yang tersentap tak? Pernah tak jumpa orang macam tu? Orangnya baik, tapi kalau dia cakap, atau komen apa-apa straight to the point. Hehehe..kelakar sebenarnya orang macam ini. Saya tak pernah jumpa lagi orang macam tu sebelum ini.

Rasanya dia, memang orang paling jujur di dunia. Misalnya, dia cakap benda itu cantik, dalam satu masa dia straight cakap," Tapi besar kebabom lah pula." Tak pun.."Cantik, lebih cantik daripada yang hari tu, hari itu besar sangat tak sesuai langsung." Err..Nampak caranya lembut, tapi cakapnya pedas. Ya lah, kalau orang itu kita rapat dan kenal tak apalah kan, ini yang dia baru kenal pun dia cakap lepas.


Ada je jumpa orang yang cakap lepas, tapi bukan macam dia. Dia lain..Memang first time jumpa, saya cakap dalam hati "Woow, amazing"..hehe. Kalau kita nak komen, misalnya..kalau cakap berlapik "cantik tapi apa kata awak kecilkan bahagian ini sikit." Saya tak tahu nak terang macam mana, tapi bagi saya dia memang lain dari yang lain. Dia tak laser tapi jujur terlebih. Bukan jadi dekat saya ye, dekat kawan saya. Saya cuma lihat dan dengar sahaja. Saya dengar, saya ketawa, saya senyum, saya geleng-geleng kepala.

Hehehe..mesti orang cakap. Eleh Aini, benda itu pun hairan ke? Ada je ramai orang macam itu.

Ohh..ye? Maaflah tapi saya tak pernah jumpa. Hehe.. Sedih betul saya ni, rasa macam duduk dalam gua pun ada. Memang tabik spring orang macam ini tapi dalam satu masa, sikapnya boleh buat orang terasa..hehe..Tapi benda betul jangan ambil hati kan, jadikan sebagai panduan. Think positif.

Orang yang jujur adalah orang yang paling berani dan juga yang paling hebat. 

13 comments

February 22, 2013 at 9:49 PM

Hai aini..akak ada kawan mcm tu
dia baik tp dlm masa yg sama laser juga
tu ari dia kta,tk suka bca blog seseorang yg rapat dgn akak sbb blog org tu serabut ktanya
akak yg dgr sentap apalagi tuan punya ;)

February 22, 2013 at 9:58 PM

Terlalu straight pon, orang tak berapa suka. Macam cakap main lepas..hehe.. =p Walaupun ia ada benarnya juga.. >_<

February 22, 2013 at 10:25 PM

rasanya akk ada je jmpa orng cmtu.. buat x kisah je..ambik hti lelebih pun tak guna jgk kn.. :)

February 23, 2013 at 2:52 AM

tu maknanya aini kena tinggalkan blog sementara dan bergaul dengan org ramai di luar saya... hehehe

February 23, 2013 at 10:59 AM

@Nora Karim Hehehe..a'ah lah kak, kena keluar ni..hehehe..tapi kak, betul, saya dah ramai jumpa orang mulut laser, tapi bukan macam dia. Itu yang pelik tu. hehe.

February 23, 2013 at 2:47 PM

haha tu la akak boleh bayangkan.. betullah kn ape die cakap, tp tu lah pedass.. kena dgn org sensitif, habiss lahh.. hihi kena dgn org positif small matter :)

February 23, 2013 at 4:40 PM

orang yg cakap straight ni, biasanye depa tak simpan di hati. cuma kita yang mendengar terasa. kak rasa ini disebabkan budaya Melayu sendiri, suka jaga perasaan oranglain walaupun kita itu buat kita makan hati. kalau bangsa asing, dia terus beritahu/komen tanpa selindung

February 23, 2013 at 5:43 PM

hihihi mcm adlin aman ramli la...selambe je dia nak cakap ape....

February 23, 2013 at 6:36 PM

buat tak kisah je.abis citer.. hihi

cirit birit buat bdan kita jadi lemah.sbb byk membuang kan.so kena byk minum air.. takut jadi hidrasi plak nanti

February 24, 2013 at 9:39 PM

dya ramai kwn mcm ni..tpi dh biasa ngn dorg..so xberapa nk sentap lah..hahahah

February 25, 2013 at 8:49 AM

kte pun tak pernah jumpa lagi.. Hehehehehe.. :)

Tapi kalau kte jumpa orang macam tu, mmg nak cakap awsomelaa.. tapi kesian, mesti ramai org tak suka dia.. kan? kan?

February 26, 2013 at 5:58 PM

tak pernah jumpe lagi orang macam tu.. eh ye ke ? entah2 diri sndiri yang perangai macam tu hohoho........!

March 2, 2013 at 1:14 PM

saya jujur! hahaha XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome