06 November 2012

Lelaki Idaman Aku!!

Assalamualaikum..

Nak bagi warning awal-awal, kalau takut termuntah sila jangan scroll entry ini ye..hehe. dan kalau nak baca sila baca betul-betul ye, baru faham maksud yang tersirat..hehe.

Semua orang ada lelaki idaman kan? eee..aku rasa geli tulis gini. Tapi nak tulis juga. Okay, apakah ciri-ciri lelaki idaman anda?

Saya?..nak tahu tak? hehe..

Adakah jejaka ini?

ini?


atau ini?

atau ini..ohhh..hensem nya.


Tapi bagi saya,  lelaki idaman saya lagi hensem daripada yang semua-semua yang di atas tu..

Ini cowok gantang yang saya cintai buat pertama kalinya dalam sejarah hidupku..dari mula-mula buka mata, celik mata di dunia ini..



Aaaa..hensemnya kan..hehe..Inilah ayah saya..Ayah saya muda-muda dulu..Tak silap saya, ni gambar ayah waktu 18 tahun. hehe..Ini saya scan dah..passport lama ayah..Pasport untuk ke Singapura dulu. Tahun 1982..lamanya kan. hehe..rambut tu yang mahal. Dulu je rambut gitu.

Nak curi gambar ni dulu, nak koyak dari passport,,akak dan adik ku berebut nak gambar ni,,haha..Tapi ayah tak bagi koyak..sayang tu..passport dulu-dulu..Mana nak cari dah, ada sentiment value kan.

Ayah pergi cari kerja ke Singapura..baru umur 18 tahun tapi dah tahu nak pergi merantau cari kerja. Orang dulu-dulu ni bagus, mak ayah, nenek, atuk dan moyang kita semua hebat-hebat. Kesusahan hidup ayah dulu-dulu nak hidup, sebab nak tolong adik beradik ayah yang lain. Ayah tak dapat sambung belajar tinggi-tinggi, sampai tingkatan 3 je, sebab ayah nak bagi peluang belajar pada adik-adik ayah yang lain. Sedih, bila dengar perjalanan hidup orang dulu-dulu.

Ohh..nak cakap, ayah adalah lelaki idaman aku..hehe..Ayah sangat pentingkan pelajaran anak-anak. Biar dia susah macam mana sekali pun ayah tetap akan usahakan. Ayah seorang yang kuat, saya rasa bertuah dan bangga jadi anak ayah. Ayah penyayang dan saya rindu nak tengok ayah senyum dan ketawa, rindu nak peluk dan cium ayah. Apa orang putih kata, ayah saya ada sense of humor. Walaupun tak kan mampu nak tengok semua itu lagi, tapi senyuman dan segala-galanya tentang ayah, akan saya pahatkan dalam hati saya. Semoga kita dapat berjumpa di jannah..

Selalu je fikir, alangkah bertuahnya saya kalau ada lelaki macam ayah..hehe..tapi tak apalah, saya tak nak ada clone ayah..Cukuplah kalau dia menjadi ayah yang terbaik buat anak-anak saya nanti..Apakah??buuweeekk..nak termuntah aku..Aku cakap, aku yang termuntah.

Semua anak-anak perempuan akan cakap, ayah dia adalah lelaki idaman dia kan? sebab dialah insan pertama yang hadir dalam hidup kita. Segarang, dan setegas mana ayah itu, tapi kasih sayang dia tiada tandingan. Dalam garangnya ada sayang. Percayalah, dia sayang semua anak-anaknya walaupun anak-anaknya nakal dan selalu menyusahkannya.

Selagi ada ayah, hargailah ayah,jangan  kita akan betul-betul rasa kehadirannya bila kita dah kehilangan nya. Jadi jom kita peluk, cium dan hargai kedua-dua ibu bapa kita selagi ada. 

Kalau muka hensem tapi tak sayang mak ayah buat apa kan??

ehh..kalau anak lelaki mencium ibu bapanya, itulah anak lelaki yang paling macho, hensem dan paling kacak di dunia. Hati tu yang penting bukan muka ye. 

Kang terkejut mak dan ayah aku, tak pernah-pernah aku buat gitu..

haaa.maknanya kita selalu kena buat. selalulah ucap terima kasih dan saya sayang mak, ayah, umi, abah, ibu dan apa-apa panggilan untuk kedua ibu bapa kita ye. 




p/s I : Ce cerita siapa dan apa ciri wanita/lelaki idaman anda?hehe..tergelilah pulak. T__T
p/s  II : kesian si tunang menanggung malu gara-gara si lelaki terlalu "sengek"..Sila baca harian metro untuk maklumat lanjut.



14 comments

November 6, 2012 at 9:48 PM

Setiap wanita pastinya inginkan seorang lelaki yang baik, penyayang, penyabar, mempunyai akhlak yang baik...Tapi, bagi Wilma, paling penting ialah pegangan agamanya :-)

November 6, 2012 at 10:10 PM

saya nak ustaz ;)

November 6, 2012 at 10:15 PM

rindu kat ayah bila baca entri ni.. :)

November 6, 2012 at 10:15 PM

alhamdulillah...ayah sy pun cmtu jgk..hihihi...

November 6, 2012 at 10:54 PM

@Dunia Wilma Betul..saya pun. ^__^

@Cik PensiL hehe..insyaAllah..kalau nak yang baik, kita kena berusaha jadi baik kan.

@Nurul shuhaimi Saya pun..rindu tapi tak boleh jumpa..

@Nana Hashim alhamdulillah..hehe..sayang ayah kita.. ^__^

November 7, 2012 at 12:02 AM

aini nak tahu satu rahsia....! kite sebenarnya minat ORANG YANG SAMA!! aaaaaarghh... SEMUA ITU SAMA. SAYA pun minat mereka SEMUAnya.. ottokae.. ottokae... =P

kecuali yang terakhir itu sebab saya pon ade yang spesel punya di rumah. hikhik.

November 7, 2012 at 12:08 AM

@Maria Menado~ what? chinca??Chomal? hehehe..yeah..kita tersama lah pulak..ottokae..ottokae..haha..pengsan..Jangan baling saya dengan selipar ye.hehe. ^__^

November 7, 2012 at 1:20 AM


mestilah kena cari lelaki yang better dari ayah kan.. ;D

November 7, 2012 at 4:01 AM

@LdyNisahehe..pun boleh..tapi bagi saya, saya nak macam ayah..macam mana pun jodoh tu dekat tangan Allah. Kita berusaha Allah tentukan...ehh..tak layak nak cakap pasal jodoh..hehe..rasa macam terlebih gedik di situ..

November 7, 2012 at 9:13 AM

lelaki itu juga idaman jue...kikiki

November 7, 2012 at 10:17 AM

hensem ayah awak, macam saya..ehh?

ehemmm :p

November 7, 2012 at 11:27 AM

@Jue Jayneehehe..yang mana satu tu..hehe.

@Mk Syahireh..hensem2.. :)

November 8, 2012 at 6:58 PM

yonghwa tu didiey punya...sekian terima kasih..ahahahaha!!

November 10, 2012 at 8:19 AM

@~didiey~ hehe..ehh..suka juga..sorry lah ye didiey..kita punya..dah ada cop mohor..hahaha..kidding.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome