07 November 2012

Saya terasa dengan awak.

Assalamualaikum..

Kalau takut tersentap, jangan baca ye...ke saya yang tersentap.


Saya terasa dengan blogger tu, saya terasa sebab saya tanya dia tak jawab..Kalau sekali je saya tanya mungkin tak apa sebab saya faham mungkin dia tak perasan komen saya, tapi saya usaha lagi saya tanya lagi. Tapi dua kali saya tanya dia tak jawab, tak apa, positif, dia mungkin tak perasan lagi. Nanti dia balas lah tu..Maka setiap hari lah saya terjah blog dia, buka untuk tengok adakah dia balas pertanyaan saya tu. Dari akhir bulan 10 sampai dah masuk bulan 11, dia tetap tak balas komen saya tu. Saya bukan buka blog dia semata-mata nak tengok dia balas komen itu ke tak, tapi memang selalu buka, baca entry dia. Kadang-kadang saya komen, kadang-kadang jadi silent reader.

Mungkin juga dia sibuk..Tapi, saya sedikit terasa, bila ada orang lain tanya soalan yang sama dia jawab dengan ayat paling manis..baiklah saya positif, dia tak perasan komen saya walaupun dalam entry tu cuma ada 5 ke 7 orang sahaja yang komen.  Tak apa, saya positif lagi, sebab baru dua kali tanya kan, tapi hati saya sudah terasa, jadi saya malas dah nak tanya. Biarlah, ia berlalu.

Saya faham bukan semua orang boleh layan pertanyaan kita, walaupun pertanyaan kita bukanlah susah sampai boleh mengalir air mata nak menjawabnya. Tak apa saya faham, tapi mungkin waktu itu saya sangat sensitif. Saya tahu saya bukan famous amous untuk semua orang kenal saya..Saya kena jadi Lysaa Fazureen, tak pun Liyana apa ye? okay, saya tak ingat..baru boleh orang ingat, dan automatik pakai mesin taip automatik maka terbalaslah dengan sendiri komen saya dengan kadar segera.


Saya cuma terasa waktu tu je, sebab semua blogger yang saya pernah kenal, hampir 4 tahun berblogging ni..

ehh..hampeh kau Aini..baru tahun ni kau active ye..ehemmm..

kalau saya tanya, insyaAllah cepat atau lambat mesti dia balas. Jangan ada yang lain terasa ye, saya cakap saya cuma terasa waktu je, tak simpan dalam peti pun. Sebab faham semua manusia bukan sempurna, ada salah dan silap..saya pun kadang-kadang buat silap dan terlepas pandang semua itu. Maafkan saya, kalau ada perbuatan saya menyinggung mana-mana pihak. Yang baik datang dari Allah, yang lemah dan buruk itu datangnya dari kesilapan saya sendiri.



p/s : saya ingat dan saya tahu, mungkin dia terlepas pandang dan dia sibuk..Tak apa, tapi hati ni kadang-kadang tak betul juga..Maaf. Sila lempang saya banyak kali supaya sedar diri..dan jangan nak touching sangat lah kan..padahal dah biasa.


22 comments

November 8, 2012 at 12:18 AM

huhu bukan saya kan... :D

biasalah tu,,, saya pun dah biasa dengan keadaan macam tu,,, kadang2 tu komen memang tak mengharapkan pape pun, just komen and pergi....sebab dah tau dah...

sangat sedih wooo -_________-

November 8, 2012 at 12:20 AM

Miza pun pernah ada dalam situasi sama macam Aini rasa. Hmm. Mula-mula sentap lah jugak lama-lama dah okay.

Anonymous
November 8, 2012 at 12:42 AM

penah jugak terjadi sebegini.

tumpang sentap kejap .

November 8, 2012 at 1:03 AM

awak soo nicee ;)

November 8, 2012 at 6:00 AM

Wilma ka tu Aini?
Sorry ya kalau Wilma :-)
Tak apa...Jangan pedulikan sangat ya dear...
Maybe orang tu betul-betul tak perasan or dia sibuk or dia terdelete komen Aini...
Yang penting, kita tak buat macam tu...
Sibuk macam mana pun mesti balas komen orang yang rajin baca blog kita...
Sebagai tanda terima kasih kita kepada mereka...
Jangan sedih2 ya ^_^ Biarkan jak...

November 8, 2012 at 6:44 AM

Bukan saya kan?risau nye kalo menyinggung perasaan org..

November 8, 2012 at 7:17 AM

hehe..bukan bukan..bukan awak semua..maaf2, kalau ada menyinggung perasaan..Tapi bukan awak semua.. ^__^

Anonymous
November 8, 2012 at 8:34 AM

ermmm ni mesti din ni...sbb din tk membalas soalan ala2 nas ahmad aini kan hehe kidding :D

November 8, 2012 at 9:13 AM

alamak sape tu? alah jap2 jue check balik..kot2 jue pula yg xjawab.. kan dah tersentap

November 8, 2012 at 9:18 AM

akak pon pernah terasa macam ni, maklumlah akak ni blogger tak famous amos. pastu pulak follower pon tak sampai 50, sebab tu kot diorang tak layan..dah banyak kali

November 8, 2012 at 9:51 AM

Meh Okje nak lempang...ha...ha....
Yelah OKje faham tu ada blogger memang tak melayan apa yg kita tanya...

Okje suka jugak kalau kita berkomunikasi dua pihak.... balas membalas, jawab menjawab... ni kita je yg syok sendiri!

November 8, 2012 at 9:56 AM

anyonyo.. jangan kecil ati ya. kadang2 saya reply komen di ruang komen saya sendiri, nak tag tak reti. hehe. =)

November 8, 2012 at 10:03 AM

@D i n hehe...ni nak g terjah lagi ni..tak adalah bukan din..

@Jue Jaynee ehh..bukan jue..jangan riso..hehe.

@MAZLIZA ABD RAZAK Ala, kesiannya akak..sedih saya..hehe..jangan gitu..saya ada..hehe.

@syafiqakarim hehe..terima kasih..saya fikir positif ye..

@hainom OKje hehe..tak adalah saya terasa sebab orang lain tanya dia jawab tapi saya tanya di tak jawab..sobs2...hehe..tapi dulu je kecik hati, sekarang tak dah.

@Maria Menado~ hehe..bukan awak..jangan riso ye. ^___^

November 8, 2012 at 3:11 PM

harapnya itu bukan sy..hukhuk

November 8, 2012 at 5:26 PM

kalau sy ada tak jawab soalan awk sy mintak maaf... :(

November 8, 2012 at 6:38 PM

perhaps dia terlepas pndng kot. mcm sy kdg2 sakit jugak mata tgk blog sendiri ain2 scroll sampai ke bwh sampai terlepas pandang hehe.

cara sy to avoid this thing, sy akan check email yg i use to subscribe follow-up comments coz 4 me it is a bit convenience to check any new comments :)

November 8, 2012 at 6:45 PM

@~didiey~ hehe didiey sayang..jangan riso ye. ^__^

November 8, 2012 at 6:46 PM

@Hatimi Tahirruddin Tak bukan awak..ala bucuk2..bukan2..jangan risau ye. ^__^

November 8, 2012 at 6:57 PM

fuh! lega...hehe

November 12, 2012 at 2:03 PM

terasa ngan akk ke dik? hehehe..
xpelah..fkir positif la ye..memang itu la kita akan rasa..before ni akk ada juga terlepas pndang..sebab tak tahu pula komen boleh masuk SPAM..

nasib xbnyk..now akk kena check kt SPAM jgk..xnak jd mcm dulu..so, sbar ye dik..mungkin dia terhalang dgn pertnyaan tu..think positive ye..xmo sentap2.. :)

November 12, 2012 at 2:16 PM

@Mimie Najib hehe..tak bukan akak..hehe..tak dah..dulu je sentap..sekarang dah cool. terima kasih kak. ^___^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome