16 July 2014

Amuk kereta - DIGI mahu bayar kos baik pulih #KES CDM25

Assalamualaikum...

Rasanya memang ramai dah tahu tentang video viral berkenan CDM25 ini kan. Saya tahu tapi tak ambil peduli, tapi disebabkan memang dah jadi viral sesangat..terambil lah peduli. Kini DIGI pun ambil peduli. DIGI mengeluarkan kenyataan di laman Facebooknya, mengatakan bahawa DIGI mahu membayar kos baik pulih kenderaan milik lelaki warga emas tersebut.


DIGI mahu bayar kos baik pulih #KES CDM25


Syarikat telekomunikasi ini juga menawarkan tawaran baik pulih kepada wanita pemilik kereta CDM25 jika beliau sudi memaafkan uncle tersebut. Wah pandai ya DIGI..ambil kesempatan. Ada yang menyambut baik bantuan DIGI ini, ada pula yang menyuruh DIGI menaiktaraf service mereka terlebih dahulu.

DIGI mahu bayar kos baik pulih #KES CDM25

Dan terasa geli hati pun ada apabila membaca komen-komen di laman sosial.  Ada yang siap buat analisis lagi. hehe..Aduhai. Ketawa saya membacanya.

Moral of story, kes ini bukanlah melibatkan bangsa atau agama. Ianya melibatkan attitude aka perangai  seseorang itu. Tak kiralah apa-apa pun bangsa atau agama dia, kalau dia ada sikap toleransi, hormat menghormati, penyabar dan pemaaf pasti perkara ini tak berlaku kan. Kalau ayah kita diperlakukan sedemikian, kita pun marah kan. Tak apalah, kita jadikan iktibar, yang baik kita contohi. Yang buruk, kita buang jauh-jauh.


1 comment

Anonymous
July 16, 2014 at 9:07 PM

Assalamualaikum... ya sya stuju dgn pndapat anda.. Tak kisah kita agama apa bangsa apa... sikap itu penting... semua agama mnekankan supya bsikap baik dgn smua org...toleransi, hormat, sabar dan pemaaf... jdikan iktibar dri apa yang dah blaku..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome