18 July 2014

Gambar MH17 terhempas

Assalamualaikum...

UPDATE : Perbualan telefon tembak jatuh MH17

Terkejut, tersentak, rasa melayang-layang jiwa bila terbaca berita mengenai MH17 terhempas di Ukraine. Mengenai pesawat dikatakan ditembak, masih lagi belum dipastikan. Sidang media akan di adakan pada pukul 4.00 pagi ini di KLIA. Sama-samalah kita nantikan apa sebenarnya yang telah berlaku kepada pesawat MH17.

Manakala menurut APF, mayat telah pun ditemui di sekitar lokasi pesawat tersebut terhempas dan serpihan dikatakan bersepah sejauh beberapa kilometer. Dikatakan juga ekor pesawat tersebut dijumpai di sebuah ladang jagung berhampiran.

Berita penuh di Astro Awani.


Gambar MH17 terhempas





Gambar MH17 terhempas

Gambar MH17 terhempas

Gambar MH17 terhempas

Sumber gambar dari Astro Awani dan BBC 


Ya Allah, ujian untuk kita rakyat Malaysia. Innalillahiwainnailaihiraji'un. Serasa bertimpa-timpa ujianMu, Ya Allah. Tapi siapalah kita untuk mempersoalkan ketentuan Illahi. Muhasabah diri, mungkin ada hikmah dan perkara yang Allah nak tunjuk untuk kita. Oh..Allah..ampunilah dosa-dosaku. Semestinya rakyat Malaysia turut merasakan kesedihan atas tragedi yang berlaku. Saya pun sedih dan tak boleh tidur. Banyak kali mengeluh..aishh..tak baik kan mengeluh. Doa untuk Malaysia. Doa untuk MH17. Doa untuk Gaza. Doa untuk semua.


2 comments

July 18, 2014 at 4:14 AM

kan, sedih dengar lepas satu.. satu kejadian menimpa..
tapi pelik kenapa dia terbang dekat kawasan bahaya?
TT^TT
anyway still pray for MH 17 and MH370 yg still hilang...

July 18, 2014 at 4:27 AM

@Junkyo No Hikari Bagai jatuh ditimpa tangga nasib kita kan. Ya Allah..sedihnya. Kawasan itu memang kawasan laluan penerbangan antarabangsa. Semua airlines lalu dekat situ. Tapi tak sangka, kita jadi mangsa. Macam-macam persoalan yang timbul..sedangkan banyak airlines lain pun lalu. Allah Maha Mengetahui. Doa untuk semua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome