17 July 2014

Kiki Nafi Buat Permohonan Maaf di Facebook

Assalamualaikum...

Berkata kepada Ther Star Online, Siti Fairrah Ashykin atau lebih dikenali sebagai Kiki menafikan bahawa beliau telah membuat permohonan maaf di Facebook Page beliau iaitu Kiki Kerja Kahwin. Permohonan maaf tersebut bukanlah dari beliau dan turut mengatakan bahawa Facebooknya digodam.

Kiki Nafi Buat Permohonan Maaf di Facebook


Kiki Nafi Buat Permohonan Maaf di Facebook


"Saya sudah pun menutup akaun Facebook saya kemalrin (Selasa) dan tidak menulis apa-apa lagi pada page syarikat saya sejak hari itu. Seseorang sudah mengodam masuk ke dalam akaun saya."
Membabitkan insiden terbabit, Kiki mengakui bahawa pada hari tersebut, beliau hilang pertimbangan diri dan tidak tahu mengapa beliau bertindak sedemikian rupa.
"Saya tak boleh berfikir ketika itu. Ianya kesilapan besar bagi saya."
"Selepas kemalangan tersebut, kami pergi balai polis di Kuantan dan selesaikan perkara ini. Ketika itu saya dah mula tenang kemudian dengan segera memohon maaf kepada lelaki(uncle) tersebut."
"Saya turut menemui isterinya dan memeluknya. Uncle pun sudah menerima permohonan maaf saya dan menasihati saya agar tidak mengulangi perbuatan sedemikian."
Berita lanjut boleh baca di The Star Online.

Memang apabila saya buka link Facebook Kiki Kerja Kahwin ini sudah pun diremove. Keluar not found. Beliau sudah pun memohon maaf kepada Uncle Sim. Sama-sama dah memohon maaf dan memaafkan. Baguslah kan.  Ya lah, kesilapan. Kesilapan semua orang buat. Siapa kita yang tak buat silap. Mungkin ada je yang berperangai sedemikian, tapi tak dirakam videonya ke kan. Jadi kita muhasabah diri.

Ketika marah, saya sendiri pun tak ingat dunia. Tapi bila kita fikir balik duduk dengan tenang, kita tahu kita juga silap. Sebab itu Rasulullah S.AW sendiri menekankan perkataan JANGAN MARAH JANGAN MARAH banyak kali..tahanlah diri daripada marah, sebab ketika marah kita memang "tak waras" seketika.

Imam Bukhari meriwayatkan, Abu Hurairah menceritakan bahawa seorang lelaki datang meminta nasihat daripada Rasulullah s.a.w, baginda menjawab “ Jangan marah”. Lelaki tersebut mengulangi soalannya. Rasulullah s.a.w menjawab “Jangan marah”. Soalan diulang lagi beberapa kali, lantas baginda mengulang juga jawapan yang sama. (no 6116). Di dalam riwayat Imam Tarmizi, lelaki itu berkata “Wahai Rasulullah, berilah nasihat kepadaku dan janganlah terlalu banyak, moga aku senang memahaminya”.(no 1943)Lantas baginda menjawab “Jangan marah”.

Jadi ianya satu iktibar buat diri kita, banyak kan dapat pengajaran daripada kisah viral ini. Pemaaf, hormat menghormati, bertolak ansur dan sebagainya perlu ada dalam diri kita. Tak perlu nak panjangkan kisah mereka. Ambil yang jernih, yang keruh semua itu kita campak je jauh-jauh. ^_______^


Kiki Nafi Buat Permohonan Maaf di Facebook

Ini status dari seorang rakan di Facebook, untuk perkongsian bersama. Kita insan lemah banyak kekurangan. Ingatan untuk diri saya juga ini. Selalu lupa.hmmm...

2 comments

July 17, 2014 at 5:35 AM

semoga perkara ini memberi pengajaran bukan saja buat kiki tapi semua rakyat malaysia

July 17, 2014 at 8:40 AM

tadi kat radio era pun dia kata dia cuma ada wechat je skrg. yg lain sume kena hacked

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome