24 July 2014

Pasang surut putus asa

Assalamualaikum...

Kenapa pasang surut putus asa?

Putus asa ini kadang-kadang ada pasang surutnya. Kadang bila putus asa, rasa down sangat, lepas itu semangat balik, kemudian putus asa balik kemudian semangat balik. Kiranya putus asa ini ada pasang surutnya juga lah kan. hehehehe.

Putus asa cari kerja..ehh..hehehe. Macam-macam kerja cuba buat, tak jadi..down, kemudian semangat balik..kemudian down balik.

Macam menulis blog ini juga, ada pasang surutnya. Kadang terlebih semangat, terlebih idea nak menulis, hampir 10 entry dalam satu hari, kadang terpaksa ditahan-tahan nak publish entry, sebab banyak sangat. Tapi bila datang putus asanya, nak tulis satu entry pun, tak ada idea.

Putus asa, boleh tapi jangan terus putus..ehh..ada juga orang menggalakkan orang lain untuk putus asa ya. hehehe. Kadang itu putus asa perlu, jangan asyik nak terhegeh-hegeh je kan. Putus asa banyak jenis. Sudah-sudah, better stop tulis entry ini jika tidak makin "tak betul" pula orang yang membacanya.

Kesimpulannya, anda semua jangan pernah putus asa, kalau jatuh bangunlah. Jangan pernah rasa lelah dan letih untuk bangun. Kalau jatuh 100 kali, bangunlah 1000 kali. Sebab itu saya pilih tagline blog ini "Jatuh itu memang sakit, namun bangun itu perlu". Saat saya rasa jatuh, down..tak boleh nak bangun, saya cuba cari semangat baru untuk bangun semula. Jangan cari tempat bergantung lain, selain daripada Allah. Carilah Allah. Utamakan Allah. Ucapkan Alhamdulillah ketika senang, dan innalillah ketika susah. Dua-dua keadaan kita kena ingat Allah.

Teruskan bangkit walaupun ada 1001 halangan.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome