17 July 2014

Iklan raya PETRONAS 2014

Assalamualaikum...

Iklan raya PETRONAS 2014 - Dari kecil lagi kita memang dibesarkan dengan iklan-iklan raya PETRONAS ini kan. Tak kiralah Aidilfitri ke, Aidiladha ke, Tahun Baru Cina, Depavali, mahupun sebarang bentuk perayaan di Malaysia. Mesti rasa excited nak tengok. Semua best-best pula itu. Paling ingat iklan raya yang seorang ibu dan 7 orang anak, ibunya minta nak limpa lah, nak hati lembu lah. Hehe..kelakar, legend betul iklan itu.


Paling rindu bila teringat, zaman kanak-kanak dulu kumpul ramai-ramai dengan sepupu kita, tidur sama-sama atas lantai, beralaskan tikar berderet panjang. Tak peduli dah, sebab seronok main sama-sama. Buat kerja yang nenek suruh pun sama-sama. Macam-macam gelagat kan.

Iklan raya PETRONAS 2014

Filem web selama tiga minit ini mengisahkan seorang kanak-kanak perempuan bernama Ani yang tinggal di kampung, serta perjalanan keluarganya ketika persiapan dan sambutan Hari Raya.

Iklan raya PETRONAS 2014

Beratur depan bilik air sebab nak tunggu turn untuk mandi..hehe. Rindunya zaman ini kan.


Untuk menambahkan lagi perasaan riang dan gembira untuk pulang ke kampung halaman, mari sama-sama kita saksikan filem pendek yang bertajuk "Ke Pangkuan Bonda". Selamat menonton dan selamat mengimbau kenangan. ^____^




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome