19 July 2014

Anak Palestin Menunjukkan Solidariti terhadap Malaysia

Assalamualaikum...

Takala kita di Malaysia dikejutkan lagi dengan satu insiden kehilangan ratusan nyawa akibat perbuatan manusia yang tiada hati perut menembak jatuh pesawat MH17, rakyat di Gaza pula dengan senang lenangnya diratah dan dimamah oleh tentera zionis, Israel.

Ketika dunia sedang difokuskan ke arah MH17, zionis Israel mengambil kesempatan untuk menyerang bahagian darat di Semenanjung Gaza. Namun semangat pejuang-pejuang fissabillah itu tidak pernah luntur. Mereka menjadi semakin kuat dan semakin teguh mempertahankan tanah milik mereka yang kini tinggal hanyalah sekangkang kera akibat dijajah oleh zionis laknatullah.

Anak Palestin Menunjukkan Solidariti terhadap Malaysia


Walaupun rakyat Gaza hidup dalam kesedihan kehilangan tempat tinggal, keluarga dan sanak saudara yang syahid akibat dibom Israel, namun hati dan jiwa mereka tidak pernah lupakan kita, Malaysia. Mereka juga turut bersimpati dengan apa yang menimpa Malaysia baru-baru ini. MasyaAllah, hebatnya mereka..kentalnya jiwa mereka. Jika mereka yang hidup dalam kesusahan ini juga mengingati kita, apa salahnya jika kita turut mendoakan mereka.


Ayuh sama-sama kita doakan moga kemenangan memihak kepada rakyat Palestin. Islam pasti menang. Semoga cepat sembuh, adikku sayang. Semoga Allah juga sentiasa melindungimu. Kami sentiasa bersamamu dan mendoakkan kesejahteraanmu, wahai GAZA. InsyaAllah, Palestine tommorrow will be FREE.

#PrayforMalaysia #PrayForGaza #PrayForMH370 #PrayForMH17 #PrayForAll.

2 comments

Anonymous
July 20, 2014 at 3:23 AM

diorang sangat tabah.. kekuatan yang ada tu x dapat ditandingi..

July 20, 2014 at 10:39 AM

apa yg berlaku ada hikmahnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome