25 October 2012

Bila takbir berkumandang.

Assalamualaikum.

Bila takbir berkumandang itu petanda raya nak dekat..

Yeah..esok raya..

Disebabkan rumah dekat dengan surau, masjid pun dekat..maka tersangat dekat untuk mendengar laungan takbir hari raya. Ya Allah sedap sangat dengar takbir, semerdu suara seorang lelaki itu adalah ketika melaungkan ayat-ayat indah dari kalam Allah. Suara Pak Cik sedap sangat. Nasib baik pak cik, pak cik..haha..

Meskipun raya korban ni tak semeriah raya puasa tapi kita tetap menyambutnya dengan penuh rasa syukur. Saya nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Korban (Aidiladha). Selamat berkorban kepada sesiapa yang buat korban tahun ni dan selamat menjalani ibadah haji kepada semua jemaah haji di Malaysia. Semoga mendapat haji yang mabrur dan semoga haji mereka di terima oleh Allah S.W.T.



Yang penting kita semua berkorban, berkorban untuk keluarga, mak ayah berkorban tenaga untuk mencari rezeki untuk anak-anak, pelajar-pelajar berkorban tenaga, perah otak untuk dapatkan ilmu, cikgu, polis, doktor, dan semua umat manusia semua berkorban.

Jadi marilah kita hajati erti pengorbanan yang sebenar ni. Bukan lembu dan kambing je boleh buat korban. kita pun boleh berkorban.hehehe..



Salam Aidiladha buat semua umat islam.


p/s: Esok, jom kita pergi raya sama-sama. Dapat duit raya juga tau, walaupun 50 sen. T__T


4 comments

October 25, 2012 at 8:04 PM

Selamat Hari Raya Aidiladha Aini :-)

Anonymous
October 25, 2012 at 8:06 PM

slamat hari raya qrban aini haha :D makan daging!

October 25, 2012 at 8:52 PM

@Dunia WilmaSelamat hari raya juga wilma. ^__^

October 25, 2012 at 8:54 PM

@D i nSelamat hari raya juga din..hehe..din hantarlah dekat sini daging tu..hehe..kata makan daging kan. Kongsi berkongsi amalan mulia. T__T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design by ! AINI ZAKARIA © 2014| Resolution: 1280x800px | Best View: Google Chrome